De Ice Bucket Challenge is terug op sociale media, maar deze keer met een andere doelstelling. In 2014 ging de challenge viraal om geld in te zamelen voor onderzoek naar amyotrofe laterale sclerose (ALS). Nu richt de challenge zich op het vergroten van de bewustwording rondom mentale gezondheid en het inzamelen van geld voor initiatieven die hiermee te maken hebben. Hoe werkt de Ice Bucket Challenge?De challenge is eenvoudig: je vult een emmer met ijskoud water, laat een vriend of familielid het water over je heen gieten, en filmt het gebeuren. Het doel is om aandacht te trekken en geld in te zamelen voor een goed doel. In 2014 was het een enorm succes, met deelnemers van over de hele wereld, waaronder veel beroemdheden.Waarom is de Ice Bucket Challenge zo succesvol?De challenge is succesvol vanwege zijn virale aard en de manier waarop het gebruik maakt van sociale druk en bek …
Lees het gehele artikel
Bron: Sociale media in de ban van nieuwe ‘ice bucket challenge’ | welingelichtekringen